Tuesday, 20 March 2012

Beringat Sebelum Kena !!!

Views

Salam sumer...
Mari kita lihat salah satu strategi perompak di zaman canggih ni...Ni la dia orang yg bijak pandai tapi menyusahkan orang...tak kena kat dia takpe la...Allah tu maha mengetahui cuma cepat dan lambat je balasannya...




Dah tengok kan camne...so lepas ni kalau rasa nak keluarkan duit berkepuk2 tu elok la ada yg temankan...jangan pergi sorang2 je...tapi tu la kan dalam kita beringat pun kalau dah takdir Allah nak kena, kena juga kan...
Jikalau Allah kata "KUN FAYAKUN". Jadilah ! maka jadilah ia !
Apa yg boleh kita lakukan hanyalah berdoa moga kita sentiasa di bawah lindunganNya...


Kata Hatiku : Berdoa moga tiada bencana yg tak diingini berlaku pada diri sendiri & juga insan2 yg tersayang.

Sumber : Facebook

36 comments:

  1. aishhh..
    maklumat yang berguna..

    err..
    blog cantik lah.
    sepuloh juta kali tengok..
    sepuloh juta kali rasa jeles..

    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekadar perkongsian bersama...
      tq blog biasa2 je ni...

      Delete
  2. alamak....bahaya......pasni kenela beringat selalu....:) thanks

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. tu la...org skrng ni mcm2 perangai...

      Delete
  4. Mintak dijauhkanlah semua ni~

    ReplyDelete
  5. haishh..zaman sekarang ni memang bahaye, macam2 taktik dorang boleh gune..

    ReplyDelete
  6. yaALLAH..minta jauhlah kan..bahaya..tapi seeloknya..lepas kuat duit kepoi2..terus je balik umah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cternya klu lum smpat smp umh cmne kan...huhuu doa le byk2...

      Delete
  7. berwaspada, hati-hati, peka, tawakkal & doa...

    ReplyDelete
  8. hati2 kan.... org skrg ssh nk pcaya...

    ReplyDelete
  9. susah nak percaya dengan org zaman sekarang nie .
    mcm2 taktik yg dowg gne .

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah...tu yg bahayanya wlupn kita dh berhati2...

      Delete
  10. memang betul...kak kalu dah nk jd , jd jugk ..
    tp pape kita kene ambik langkah berjaga2 aje,,,kan

    Wassalam.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup mmg kena berjaga2 dlm segala hal...

      Delete
  11. skang ni beribu satu bahaya ad...so berhati2 la..
    tp dlm berhati2 pon kne jgk....setidak2nye kita dh berhati2..maut,bahaya semua berlaku ats keizinan Allah swt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita dh usaha & kena tawakal je nyue...

      Delete
  12. takutnya..tkasih mengingatkan.. :)

    ReplyDelete
  13. Hati-hati sebelum terkena..

    ReplyDelete
  14. org skrg dah pandai..cam2 cara leh depa pikirkan, kita nih ja yg tak terpikir..humm

    sgtlah minta dijauhkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kan kak...diorang pandai yg menyusahkan org je...

      Delete
  15. yeah ! betul2 ,
    kite perlu brhati-2 dalam kehidupan :D

    ReplyDelete
  16. beringat2 saja tak cukup. Sekurg2nya kita kena belajar cara pertahankan diri, macamana nak elakkan rasa terkejut dsbg. benda ni leh praktis.. praktis dirumah dgn adik beradik pun dah cukup.

    ReplyDelete
  17. Sekarang ni kejahatan mmg sukar diduga... menakutkan... Kat mana2 pun rasa dah tak selamat... Moga Allah melindungi kita semua... Amin...

    ReplyDelete
  18. berhati-hatilah selalu ye..nasihat kpd semua rakan :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...