Thursday, 8 March 2012

Fakta Tentang Masakan Ibu

Views




Ramai orang cakap masakan ibu sendiri adalah yang paling sedap, pendek kata tak boleh lawan dengan ibu orang lain. Sedangkan mungkin bagi orang lain masakan tersebut biasa-biasa aje (*_*)

Tapi tahu tak kenapa kita sentiasa rasa masakan ibu kita yang paling sedap??? sebab...apabila seorang wanita itu memasak, dia memasak dengan sepenuh hati...umpama kasih sayangnya diadun bersama rempah ratus masakan tersebut...

"Kenapa sedap sangat ni mak masak?" Sebab ada kasih sayang seorang ibu dalam masakan tersebut...orang lain rasa tak sedap, sebab mereka tak dapat rasa kasih sayang tu ^_^

Uwwaaaa artikel ni buat sy rindu kat mak & abah...rindu juga nak makan masakan mak sy...dan memang betul la keputusan yg sy buat nak balik kampung esok (hari Jumaat)...hehee tiket pun dah beli, bas pukul 3.00 petang...sok keje halfday je...sabar ye duhai hati...macam ni la nasib hidup merantau kan kan kan...






Kata Hatiku : Doakan moga sy selamat sampai ke kampung sok ye...

Sumber : Facebook

23 comments:

  1. Masakan air tangan seorang ibu untuk santapan suami dan anak²nya itu lebih berkat dan sedap jika beliau berniat ikhlas dan masak dengan nilai penuh kasih sayang..


    saya setuju dengan entry ni~!! tetiba rasa teringat masakan ibu di kampung~!! :)

    ReplyDelete
  2. yup..nyue sokong sgt2...air tgn mak mmg sedap..kita pon kalu msk dgn ikhlas n sepenuh hati..masakan pon jadi sedap..

    =))

    ReplyDelete
  3. alamakkk cian plak kt Incek Fik kita ni dh le dok jauh...sabar ye :)

    kan nyue kan...sape lg nk puji mskn sndri kn...hehee

    ReplyDelete
  4. rindu masakan mama...bulan 5 nie baru blik kelate..harap mama leh masakan makanan yg sedap2..yum yum

    ReplyDelete
  5. air tgn ibu memeg tiada bandingannya.. wlau masak biasa2 jerr pun rasa kesedapannya...

    ReplyDelete
  6. Yup kak..bukan masakan ibu jer, minuman ibu sy pown sy suker..lain drpd org lain buat..air tgn ibu lain kan..yer, miss my mum.. :(

    ReplyDelete
  7. ha'a..ye tak ye kan...
    kasih syg tu penambah rasa :)

    ReplyDelete
  8. uhukkk...mmg xdinafikan maskkn seorg ibu mmg terbaik....

    amboi awal beli tiket nak balik bota...hehehheheh

    p/s : "Selamat Hari Wanita"

    ReplyDelete
  9. yup setuju entry ni...

    selain makanan, minuman pon sama...

    mylia selalu minta air yang mak bancuh...hihiii

    ReplyDelete
  10. walaupun masakan simple tapi tetap best... rindu kat mak...

    ReplyDelete
  11. setuju 100%..
    air tangan ibu tiada tandingnya....

    ReplyDelete
  12. setuju kak... bagi org lain mungkin biasa2 tp bagi kita sebagai anak... masakan ibulah yg paling sedap...

    ReplyDelete
  13. jadi ingant masakn ibi yg serba sedap ew... dah tiga tahun gk merasakn msakn beliau krna jauh...hehheh jadi curhat

    ReplyDelete
  14. tiba2 rindu masakan mak di kampung.... huhuhu

    ReplyDelete
  15. ye betul..
    akak setuju sangt.>:)

    ReplyDelete
  16. betul2..masakan mak memang paling sedap, tiada tandingan..tapi yg untungnye abah linda masak pon sedappp..:)

    ReplyDelete
  17. Yup betul2.. masakan ibulah yg paling sedapppp!!!

    ReplyDelete
  18. hihi! betul tu. memang kita akan puji masakan mak kita sendiri je :D klik2 kat sini juag :D

    ReplyDelete
  19. tu la kan...mari kita sama2 doakan ibu kita sntiasa di bwh lindunganNya...yg telah tiada sedekahkan al-fatihah moga mereka aman di sana..

    ReplyDelete
  20. Visiting here again.. Another great message posted. Thanks... Smile!!!

    ReplyDelete
  21. btul tue..hehehehehe...moga smpai dgn slmt...

    ReplyDelete
  22. pegi memane pun masakan ibu yg terbest kan ^_^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...